Byten & Returer

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@mervi.se Detta är ett enmansföretag och all kommunikation och kundkontakt sker oss emellan. Du kan även ringa under butikens öppettider.

Mervi Guldsmed,
Gammelgårdsvägen 22,
11265 Stockholm, Sverige
info@mervi.se
0709-37 16 53

1. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Etiketten med metalltråden måste sitta kvar. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Som kund hos oss erbjuder mervi.se även bytesrätt inom 14dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter där etiketten sitter kvar.

2. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@mervi.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

3. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@mervi.se med foto på varan.