Leveransvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@mervi.se Detta är ett enmansföretag och all kommunikation och kundkontakt sker oss emellan. Du kan även ringa under butikens öppettider.

Mervi Guldsmed,
Gammelgårdsvägen 22,
11265 Stockholm, Sverige
info@mervi.se
0709-37 16 53

1. Beställningar

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Postnord till angiven adress vid beställningen.

2. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan
kostnad vid leveransförsening.

3. Transport

Mervi.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

4. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@mervi.se med foto på varan.

5. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig av Postnord.Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.